zaterdag 5 mei 2012

Lang leve glasvezel

Maandag 30 april 2012.

Tuut, tuut, tuut, tuut. Voor mij het signaal dat het met de verbinding niet helemaal in orde is. Ik druk opnieuw het nummer in en hou de hoorn strak tegen mijn oor. Opnieuw getuut. Niet goed dus.

Dan de computer om te controleren of internet het doet. Geen verbinding. Een rigoureuze aanpak volgt. Ik loop naar de gangkast en zet het paneeltje helemaal uit, wacht dertig seconden en zet hem dan weer aan. Wat anders altijd helpt heeft nu totaal geen effect.

Dit is niet leuk. Nog maar een keer proberen. Maar hoe ik ook mijn best doe, een positief resultaat blijft uit. Dan moet manlief het maar doen. Ook hij, hoe technisch ingesteld ook, krijgt niets aan de praat.

Dinsdagochtend belt manlief met de aanbieder. Donderdag zijn we aan de beurt. DONDERDAG??? Maar als zzp-er ben ik behoorlijk afhankelijk van een goed doorlopende internetverbinding, en de niet te vergeten de telefoon. Maakt natuurlijk geen indruk. En wat doe je dan als je afhankelijk bent? Gewoon wachten tot donderdag …

De monteur komt al gauw tot de conclusie dat het probleem zich 45 meter van ons huis bevindt. Oké, das best dichtbij, maar hoe nu verder? Ehh gewoon weer wachten totdat er iemand komt die daar over gaat. Ja maar … ‘Mevrouw het kan vandaag nog gebeuren of het kan nog enkele dagen duren.’ Met die opmerking verlaat de monteur ons huis om naar het volgende adres te rijden.

Maar gelukkig komt er enkele uren later een zeer deskundig man onze drempel over. Na enig speurwerk en een flinke opgraving verder heeft de beste man het probleem gevonden. Een breuk in een van de glasvezels. Echt in een. En laat dat nou net die ene glasvezel zijn die gaat over de telefoon en de internetverbinding …

Dit had de beste man nog niet eerder meegemaakt (en wij ook niet). 

 

9 opmerkingen:

  1. Hi Gerreke gelukkig is het probleem verholpen.
    Wat zijn we onthand zonder internet he vooral als je zoals jij dit ook voor je werk nodig hebt. Wij hebben ook glasvezel het is wel lekker snel :-)
    Fijn weekend meis !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig doet ie het weer....wat naar he zonder internet???.....ik ben wel geen zzp er.....ja met personeel dan...maar verslaafd aan het www hoor......fijn weekend...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,ik kan er over meepraten,over het glasvezelgebeuren.
    De provider die wij hebben,legt de schuld nogal snel bij de klant.
    Zeker,als we telefonisch contact hebben.
    Gelukkig zit er een kantoor van de aanbieder in ons dorp,dus gaan we daar liever naar toe,de hulp is dan iets beter.

    Gelukkig heb jij dus weer internet.
    Waar zijn we,als we zonder zitten.
    Op de dag van vandaag kunnen we niet meer zonder.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gerreke
    oh oh ja vreselijk hé en dan net bij jullie nu alles weer in orde gelukkig
    en dan zie je gelijk dat je het mis hé .
    nu jou blog doe het goed en bij de andere mislukt het steeds dus daar is waarschijnlijk ook iets mis ???
    wat een mooie toepasselijke foto heb je erbij geplaatst
    Hartelijke groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Gerreke,
    Ja, wat ben je dan overgeleverd aan anderen hè, en afhankelijk van diezelfde anderen. Ze vertellen je doodleuk dat je dan maar moet wachten. Ik vind het persoonlijk geen service hoor, want je betaalt wel gewoon voor alle dagen van de maand, reken maar niet dat je geld terug krijgt voor de dagen dat je zonder verbinding zit. Ik heb best begrip voor de tijd die het kan duren voor een probleem is opgelost, maar geen excuses niets.. dat wil er bij mij maar niet in. Ben ik daar dan zo raar in? Afijn, gelukkig is je probleem opgelost en kun je weer aan het werk...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zal je maar gebeuren... vreselijk balen is dat! Machteloos, beleefd blijven, wachten, boos worden, nog langer wachten, gefrustreerd raken...

    Je hebt dit weer achter de rug, je kan gelukkig weer werken. Bij het lezen van je verhaal gingen mijn tenen al krullen, dus een groot compliment voor je geduld!

    Lieve groetjes,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sjonge, dat is ook toevallig. Je had zeker even rust nodig :-) Geen prikkels, geen Internet enzo. Maar wel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend zeg. Merk je direct hoe afhankelijk we zijn geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihihihihihi ons leven zonder internet, waar zouden we dan zijn?
    Thuis achter een boek, werken op de zaak, bellen met een oude bakelieten telefoon? :-)
    Ook ik zou me zwaar vervelend voelen zonder deze moderne technieken.
    Jammer genoeg woon ik in een (overigens heerlijk gebied) waar geen glasvezel of kabel is dus moeten we het doen met ja wel 3 mb internet.....AI.
    Maar ik ben blij dat bij jullie alles weer werkt.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen