donderdag 19 mei 2011

Ik voel me schuldig!

Je kent dat wel. Je wilt van alles doen, maar komt tot niets, omdat het gewoon te druk is. En waarmee? Ja met veel zorgen aan mijn hoofd, de werkdruk (die best lekker is trouwens), mijn huishouden, de tuin, de kinderen, de boodschappen, netwerken en vul verder zelf maar in. Eigenlijk heb ik net niet genoeg tijd om alles goed te doen. Wat overblijft is … frustratie.

Dat betekent dus dat ik dingen moet schrappen. En laat dat nu hetgeen zijn waar ik niet goed in ben. Alles is leuk, boeiend en interessant. Stel nou dat ik iets mis. Ach zul je zeggen: ‘Dan mis je het gewoon. Je weet dan toch niet wat je mist.’ En dat is natuurlijk helemaal waar.

Wat is wel mis is blogtijd. Niet alleen ontbreekt het me aan tijd en inspiratie om een leuke blog te plaatsen, maar ook blogs te lezen, te reageren en mee te leven. Dat geeft me een onbehagelijk gevoel. Jullie lezen wel met mij mee, maar ik nu even niet met jullie. Ik wil wel, maar het lukt me nu even niet.

Blijft over mijn dank dat jullie zo met me (meelezen) meeleven rondom de zorgen van mijn moeder (deze zijn nog zeker niet geweken). Dat waardeer ik enorm!





19 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar Gerreke, deze periode's ken ik ook. Momenteel ben ik weer erg actief maar dat kan over een maand weer heel anders zijn. Weet één ding: voel je niet schuldig omdat je even niet bij ons kunt reageren. Blogland heeft dan net even de laagste prioriteit. Wij blijven er wel en vinden een reactie meer of minder niet erg. Je maakt ook heel wat mee nu. Jou gezin, familie, je lieve moeder..ze hebben je allemaal meer nodig dan wij blogsters.
    Voel je dus alsjeblieft niet schuldig, dat is zo'n stressverhogende factor...niet doen!!
    ( Spreekt Renny streng)!
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe het gewoon op jouw manier......doe je rustig aan ??? ...fijne dag liefs van mij....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rustig aan hoor, soms heb je gewoon andere dingen die voor gaan.
    En bloggen moet wel een hobby blijven vind ik.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schuldig voelen? Dat hoeft absoluut niet hoor!
    Wie zegt dat jij alles moet lezen, en overal op moet reageren, niemand toch.
    Er zijn heel veel dingen belangrijker dan bloggen, dus....
    Doe gewoon wat jij denkt dat je moet doen,en probeer te genieten.
    En jou moeder heeft je waarschijnlijk nu veel harder nodig dan wie dan ook.

    Lieve groet, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moet je beslist niet schuldig voelen; je hebt momenteel wel wat anders aan je hoofd! Neem de tijd voor belangrijkere dingen en je reacties zien we vanzelf wel weer verschijnen. Sterkte met/voor je moeder.

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms zijn er veel andere dingen die je aandacht nodig hebben.Bloggen komt wel weer hoor en wij lopen niet weg.Doe een beetje rustig aan meid !!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je niet schuldig voelen,hoor.
    Je kan niet op meerdere plekken tegelijk zijn.
    Nou zeggen ze wel,dat vrouwen meerdere dingen tegelijk om handen kunnen hebben,maar daar zit natuurlijk ook wel een grens aan.
    En jij zit aan die grens dus.
    En dat kunnen wij,je volgers,heel goed begrijpen.
    Rustig aan,dan breekt het lijntje niet.

    Dikke Knuffel
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet je absoluut niet schuldig voelen hoor, want aan een Gerreke met een burn out hebben wij ook helemaal niets. Dus keuzes maken, zodat jij het overzicht houdt en niet in de stress zit om je blog!

    Sterkte met alles! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen zorgen hoor, je schuldig voelen is echt verspilling van energie. Energie die je nu best hard nodig hebt denk ik zo. Voor alles is een tijd en bloggen komt wel weer ooit. Take your time, succes met alles en denk goed om jezelf.

    Hartelijke groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen zorgen het ontbreekt mij ook weleens aan tijd. Dat zal overal wel zo zijn. Komt wel weer.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Gerreke,
    Ga je nu niet schuldig voelen, je hebt andere dingen waar je echt heel veel tijd in moet stoppen, gun je dat om daar te zijn waar je nu zo nodig bent. Het bloggen komt vanzelf maar nu even niet. Het is niet erg er is zoveel meer. Ik snap wel heel goed wat je bedoeld omdat je in je hoofd denk dat het moet, maar pas inderdaad op en neem je rust en alle tijd! Ik wens je heel veel sterkte en alle goeds in deze o zo zware tijd.
    Lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je hebt maar twee handjes en 24/24 maar dat mag best wel 48/24 zijn...je niet schuldig voelen, iedereen doet het op zijn eigen manier en tijd. Zie dit als je dagboek en wie er op wilt reageren kan dat, maar het is zeker geen verplichting om bij iedereen langs te gaan..geniet van alle mooie dingen en laat je niet gek maken..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. We snappen toch wel dat je andere prioriteiten hebt!! Het bloggen moet leuk blijven en geen verplichting. Pas goed op jezelf, want anders kun je er niet zijn voor je dierbaren. En die hebben je meer nodig dan de bloggers...
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Gerreke, ik weet precies wat je hier bedoelt. Ik zit in precies hetzelfde bootje!

    Maar het komt helemaal goed hoor. Echte vriendinnen blijven ook in rustiger tijd gewoon bij je langs komen, niet? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Gerreke, het is toch verspilde energie om je zorgen te maken over iets wat je én niet in de hand hebt én niet belangrijk genoeg is om je zorgen over te maken. We zijn een grote blogclub, de meeste kennen elkaar niet persoonlijk maar wel hebben wel een band... in goede en in slechte tijden!

    Sterkte met alles en denk aan jezelf...
    Liefs, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi hi,

    Niet schuldig voelen, niemand kan alles.
    Je bent tenslotte geen robot, neem je tijd en we zien je weer als de tijd daar is.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gerreke, neem lekker de tijd voor dingen die je bezighouden en voel je niet schuldig!
    Reactie`s zijn leuk maar NIET verplicht.
    Sommige dingen gaan nu eenmaal vòòr.
    Pas goed op jezelf,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hoeft niet altijd woorden te gebruiken, soms zegt een plaatje meer.... Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beautiful flowers!

    Generate targeted leads for your business.  Click here to get a free profile.

    BeantwoordenVerwijderen