vrijdag 24 juni 2011

Het felbegeerde roze papiertje

We lopen de kleedkamer in. Weinig plek meer, het plekje bij de deur dan maar. Zoonlief blij, want tot zijn verrassing is zijn vriendje ook druk bezig om zich om te kleden. Bravoure praten ze over wat ze allemaal al kunnen. Oh … is dat mijn kind die zo over zijn prestaties praat? Ik weet niet wat ik hoor.

Ik heb zoonlief beloofd dat we patatjes gaan eten als hij niet gaat huilen als hij de kleedkamer verlaat, z’n best doet (maar dat doet hij eigenlijk altijd, beetje overbodig dus) en tegelijkertijd ook nog een beetje geniet van het zwemmen. Patatjes en een vriendje, een goede stimulans …

Gezellig keuvelend verlaten zoonlief en vriendje de kleedkamer. Ik weet niet wat ik meemaak, maar dit hebben we alvast. Het ging zo goed, maar sinds enkele weken is zoonlief erg verdrietig bij het verlaten van de kleedkamer. Zijn prestaties zijn zwaar gekelderd. Beetje jammer, maar zeer begrijpelijk.

Vandaag moet het gebeuren, zoonlief kan een roze papiertje krijgen. Alleen weet hij dat zelf nog niet. Zwemmen onder druk is niet zijn beste kant en dus heb ik maar niets gezegd.

Het begint goed, althans … toilet, ja hoor, dat zal je zien. Nou rennen dan, want de tijd tikt door. En je moet heel wat laten zien om de juf te overtuigen. Maar ach wat maak ik mij druk. Zoonlief zwemt fantastisch. Als ik de andere helft van de les mag meezwemmen (het is ook nog kijkles), laat hij zich van z’n beste kant zien. En wat geniet ik van dat kleine grote mannetje. Hij is helemaal uitgelaten en blij.

De vreugde is groot als ik juf hoor zeggen dat zoonlief mag afzwemmen. Ik juich nog net niet het gruis van het dak, maar ik ben ontzettend blij. Na jaren van oefenen (bloed, zweet en veel tranen) is het dan eindelijk zover! Nou ja bijna. Misschien juich ik wat te vroeg, maar het felbegeerde roze papiertje is in huis. Vastgelegd op foto!

14 opmerkingen:

  1. wat fijn voor je zoon dat hij af mag zwemmen, super!!!

    fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, als je dat roze papiertje al binnen hebt, dan gaat het met het diploma ook helemaal goed komen! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè, als ze weer zo'n mijlpaal bereiken. Veel succes voor je zoon aanstaande woensdag!!!!
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn.....goed zo !!..heel fijn weekend...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is toch heerlijk Gerreke! Wat zal je zoon blij zijn ( en jij ook denk ik).

    Succes a;vast voor het afzwemmen straks. Liefs,

    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk,hoor.
    Dat gaat helemaal goed komen.
    Zeker weten.

    Fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend. Moedig hem maar goed aan, dan komt het vast wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is spannend! Als hij geen last van examenvrees heeft moet het er toch dik inzitten! Ben benieuwd Gerreke :)

    Groet, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh...doet me denken aan mijn zoon wat jaren terug......(wil je niet down maken) hij mocht ook afzwemmen en op DE DAG ziet ie allerlei onbekende kinderen erbij....maar goed hij springt en zwemt...gaat door het gat....en 5 min voor het eind stopt ie ermee....buikpijn....wil niet voor of achteruit....
    Later blijkt......om al die onbekenden....;(
    Tsssss en toen mochten we weer 3 maanden week in week uit........
    (moest het even vertellen....sorry ;0)
    Komt vast goed schatje.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat gaat helemaal goed komen met het felbegeerde diploma; leuk hoor zo'n mijlpaal!

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Congratulations on your acquisition. My son just wanted to go 2 months to swimming lessons.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd, uit je verhaal blijkt
    dat je helemaal glimt van trots...en terecht
    een hele prestatie voor zo'n hummel, dus nogmaals, van harte...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor je reactie op mijn blog! De foto rechtsonder is genomen op Zakynthos, wij hebben daar een schildpaddentocht gemaakt en in de baai op de foto hebben we geluncht.

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. YES die is alvast binnen !!!
    Alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen :-)
    Succes we horen het goede nieuws graag hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen