zondag 31 juli 2011

Sokken ...

‘Lieverd, wil je alsjeblieft een paar schoenen aan je voeten doen. Je sokken worden er zo niet beter van.’ Dit is zo’n beetje mijn standaard zin als zoonlief naar buiten gaat. Wat is het toch handig om met sokken, zonder schoenen de tuin in te wandelen. Dan hoef je ook niet onnodig lang naar je schoenen te zoeken die je inderhaast vergeten bent op te ruimen en dus niet in de schoenenbak in de gang liggen.

Regelmatig leeg ik, tijdens het opvouwen van de was, een paar sokken op de vloer. Ik neem mijn taak redelijk serieus en draai de sokken, die binnenstebuiten zitten, weer goed met als resultaat een straaltje zand, met stukjes verdroogt gras. En zoiets gebeurt eigenlijk altijd vlak nadat ik de vloer heb gezogen. Ik geloof dat ik mijn taken om moet draaien ...

Vanmiddag had zoonlief een goed alternatief voor zijn eigen schoenen. ‘Mama kijk eens, ik heb iets aan mijn voeten …’

20 opmerkingen:

  1. Hoi GERREKE
    je zoon is wel creatief hij kan er ook mee waterskiën.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha...dat waterskiën van hierboven is leuk! Tegenwoordig draai ik maar weinig was meer van binnen naar buiten hihi...ik bleef aan de gang ondanks herhaalde verzoeken en aangezien de dames niet met de binnennaad aan de buitenkant over straat willen, doen ze het geloof ik zelf...:-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doen ze zelfs nog op hun 17e (jongste zoon) of 19e (oudste zoon) dus ik sta hier niet van te kijken...hihi.... Geweldig dat je het vereeuwigd hebt!!!
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg creatief van je zoon gerreke
    mooi verhaal
    groet rini

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Creatief bedacht ,maar geloof niet dat dit nu zo lekker zal lopen haha.Sokken pfff praat me er niet van !!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahahaha ehmmmm ook ik doe het nog zo.
    Dat wil zeggen op mijn sokken in de teenslippers.
    Het is even wennen maar daarna ..... perfecte oplossing.
    Trouwens half Tokio loopt zo op zijn slippers :-)
    Moet wel eerlijk toegeven dat je sokken minder vuil worden maar ze met name tussen die twee tenen sneller slijten :-)

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi alledaags verhaal met voor heel veel een stukje herkenning. Zelf gebruik ik mijn sokken om snel even een drupje water wat op de vloer is gevallen mee weg te vegen haha maar ja dan sok nat en teen koud, niet echt handig maar afleren nee dat lukt me niet. Je zoon heeft toch inderdaad iets om zijn voeten, echt om te lachen en super dat je er een foto van hebt gemaakt. Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slim bedacht van je zoon Gerreke!
    En roze,dapper hoor....!!
    Leuk verhaal!

    En leuk dat je zo geniet van mijn foto`s,
    Groetjes, Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja....wat een grapjas.....hahahha!!...en ja het is en blijft moeilijk......lieverd een dikke pakkerd!...van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel herkenbaar ;)

    Fijne avond! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een grapjurk ;-)
    Het is dat hij nog kind is maar sokken in slippers
    en sokken in sandalen dat kan écht niet :-) hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha!!!! Dit is al te gek! Dacht dat ik de enige was die de voeten en vooral dan hoe ze weer eens 'uitgedost' zijn op de foto zette. Zo zie je maar, kids...... Ja, die momenten leg ik ook vast. Benieuwd hoe ze er later op reageren als ze ze terugzien....
    Dat van die sokken.... OOK al zooooo heel erg herkenbaar!!!
    Fijne week Gerreke!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet dat er even grappig uit.
    Maar,of het lekker liep,dat is een ander verhaal denk ik.
    HiHiHi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He! Dat ken ik, dat doet Rob ook altijd. Op de sokken naar buiten loopt kennelijk het lekkerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, dat ziet er charmant uit.
    Al lijkt het mij niet erg lekker lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love the image at the top of your blog. Im American so i only know English. Richard from the Amish settlement of Lebanon,Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk blog heb je! Ik draai (ook) de was niet meer 'om', en dat gaat goed.
    Hier kom ik graag terug om meer van je reizen, dagelijkse dingen en anders te lezen en zien.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha ha Gerreke slim ventje je zoon ja dat zand en gras dat duurt nog wel effe hoor maar geduld het gaat weer over en dan komen de wat grotere probleempjes leuke foto ook
    fijne avond hé groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat heeft hij goed opgelost!
    Hij heeft niet vaak al hij binnen is sokken aan, maar als hij het wel heeft dan loopt hij ook bijna de hele dag erop.
    Euh ik doe nooit de was, maar manlief en ik hoor hem weleens mopperen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg leuk dat je het uiteindelijk toch voor elkaar krijgt met de schoenen van zoonlief.
    Ik heb weer eens de tijd genomen je verhalen te lezen. Geweldig, wat heb jij een schrijftalent. Ook de foto's zijn erg mooi.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen