vrijdag 21 december 2012

Kleine jongen, stoere taal

Jongste zoonlief wil zich gaan aankleden vanmorgen. ‘Mam, ik wil wel mooie kleren aan hoor, want het is mijn feest vandaag.’ (Hij mag trakteren op school.) Ik glimlach en geef hem groot gelijk.‘ Prima jongen, kies maar wat uit!’ Als ik bij hem kom heeft hij zijn mooiste vest uit de kast getrokken. Zo’n stoer blauw met grijs vest, zonder capuchon. Daaronder moet nog een bijpassend shirt, die grijze met leuke prints erop. Vind ik dan weer en hij gelukkig ook.

Als hij zich verder aan het aankleden is hoor ik hem tegen mij zegen: ‘Ja, want dan kan ik indruk maken op de meisjes.’ Toink??? Als ik bijgekomen ben van deze verrassende opmerking, lig ik helemaal in een deuk! Niet te hard natuurlijk, dat is not done. Zoonlief die over twee dagen acht wordt wil indruk maken op de meisjes ….? Dat is toch kostelijk!



 Traktatie voor school. Een mooie kaars met een kerstkaart eraan. 
De kinderen zullen wel denken ... is dat alles? Maar gelukkig paste in de 
envelop een lekker zakje snoep ... verrassing!

15 opmerkingen:

  1. Tja... ze worden groot...

    Kostelijk!

    Een heel fijn weekend wens ik jullie,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, leuk...kleine jongens worden groot..al zijn ze pas acht.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooo wat een leuke traktatie,super,alvast fijne dagen en een fijne verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte met je zoon, leuk hé deze leeftijd en de verliefdheden onderling.
    Fijne feestdagen voor jullie.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heerlijk, die kinderen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HiHiHi.
    Kleine jongens worden groot.
    En wat een orginele traktaties zijn dat.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaah-haa daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen ;-)
    Alvast van HARTE met zoonlief kleine jongetjes worden groot.
    Wát een leuke traktatie dacht ook al even ... maarre dat zakje snoep zet helemaal de puntjes op de 1
    Fijn weekend. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd, Gerreke, hoop dat jullie een fijne dag hadden. Wat een heerlijk verhaal!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, Gerreke
    klijne jongens worden groot
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kindertaal LEUK! Gefeliciteerd. En een fijn kerstfeest. Groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou acht jaar is een hele leeftijd ;) daar moet je niet te min over denken. Leuke traktatie heb je bedacht en natuurlijk gefeliciteerd met die ladykiller.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke traktatie. Kleintjes worden groot hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ja.... jong geleerd is oud gedaan (grapje), maar het gaat snel he?
    En is het gelukt, dat van het indruk maken? En is er een speciaal meisje bij?
    Wat een prachtig idee voor traktatie!

    BeantwoordenVerwijderen