vrijdag 29 oktober 2010

Het Nationale Schoolontbijt


Volgende week woensdag is er weer het jaarlijks terugkerende Nationale Schoolontbijt. Dit ontbijt wordt georganiseerd om kinderen en ouders bewust te maken van het belang van een goed ontbijt. De school waar mijn kids op zitten doet daar ook aan mee en vandaag hebben ze informatie over het ontbijt mee naar huis gekregen.

Voor de kinderen zit er een groot blad bij met daarop een aantal lege borden. Met een stickervel kunnen ze hun eigen ontbijtje samenstellen. Als ik dat stickervel eens goed bekijk ontbreekt er elke ochtend toch aardig wat aan het ontbijtje dat ik voor de kinderen maak en ik dacht nog wel dat ik zo goed bezig was.

Terwijl mijn jongste druk bezig zijn denkbeeldige ontbijt samen te stellen, hij heeft zijn favoriete worst al op z’n bord geplakt, vertelt hij mijn oudste dat ze volgende week woensdagochtend ‘avondmaal’ hebben op school. Ik dacht dat ik het niet goed verstond, maar hij zei het echt. Daar mag natuurlijk niet om worden gelachen. Maar ik kon een glimlach niet onderdrukken!

3 opmerkingen:

  1. Hihi, avondmaal. Geweldig die kinderlogica. Gezellig zo'n ontbijtje op school.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerreke,

    Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog! Mijn dochters zitten inmiddels op de middelbare school en het voortgezet onderwijs, maar het nationale schoolontbijt kan ik mij nog goed herinneren. Wat een leuk initiatief is dat!

    Fijn weekend & hartelijke groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me heel leuk zo'n schoolontbijt, hopelijk is het niet bedoeld voor kinderen die 's morgens niets te eten krijgen thuis. Dat lees ik n.l. wel eens.
    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen