maandag 16 augustus 2010

De eerste schooldag!

Wat kun je van kleine dingen toch blij worden. Zo ook vandaag …

Zodra hij me ziet stormt hij blij op me af en zegt: ‘Ik wil nog een keer!’ Ik kan mijn oren niet geloven en vraag, om er zeker van te zijn dat ik het goed heb gehoord: ‘Wat wil je nog een keer?’ Hij zegt ‘Naar school mam, het was zo leuk!’

Oh? Oké is mijn onnozele gedachte. Gelukkig spreek ik hem niet uit, maar vier ik het feestje met hem mee! Hoe kan een schooldag beter worden afgesloten dan met de wens morgen weer te willen.
Goed, het is nog maar de eerste schooldag natuurlijk, maar een beter begin had ik mij voor mijn kinderen niet kunnen bedenken.

Toegegeven dat de jongste niet hetzelfde enthousiasme tentoon spreidde als mijn oudste, maar hij had dan ook heel andere dingen aan zijn hoofd. Voor hem was het erg belangrijk dat er zou worden gespeeld vanmiddag en wel met zijn beste vriendinnetje. Goed, dat hebben ze dan ook volop gedaan.

Nu ben ik van mijn zeepbel afgekomen en besef ten volle dat dit geen garantie is voor de rest van het jaar. Maar ach, moet elke schooldag even leuk zijn? Het liefst wel natuurlijk. Moeten ze altijd maar blij uit school komen? Uit ondervinding weet ik dat dat onmogelijk is, maar ook dat zou leuk zijn. Ze zullen ongetwijfeld een keer thuis komen met minder leuke ervaringen. Maar gelukkig voor mij, viel deze dag daar niet onder!!!

Een goed begin is dan ook ..... erg leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten