woensdag 18 augustus 2010

Vooral schoon en ook opgeruimd!

Het is eigenlijk een beetje tegenstrijdig, maar toch is het zo. Ik hou niet van schoonmaken en opruimen en toch wil ik graag dat mijn huis er opgeruimd en schoongemaakt uitziet. En dus doe ik trouw elke week hetzelfde ritueel in de hoop dat mijn huis het hoogst haalbare resultaat bereikt van opgeruimd en schoongemaakt zijn. Maar dat niveau ligt natuurlijk bij iedereen anders.

Wat ik schoongemaakt en opgeruimd vind, kan een ander een rommeltje vinden of andersom. Maar voor kinderen is dat allemaal niet zo belangrijk, want zij herinneren zich dat later toch niet. Zij weten dat soort details niet. Of hoop ik dat nu?

Ze herinneren zich hooguit die dingen die ik er bij hun in heb proberen te krijgen, zoals kleding in de was, jas op de kapstok, schoenen in de schoenendoos, tandenborstel in de houder. Dat is mijn hoop tenminste.

Maar in de vakantie gaat dat allemaal een beetje anders, want dan heb ik ook vakantie en neem ik het allemaal iets minder nauw. Althans dat probeer ik, want makkelijk vind ik het niet.

Maar zoonlief had zijn tandenborstel heel netjes opgeruimd. Wij hadden de tandenborstels keurig in een glas staan, maar hij zag aan het einde van de vakantie een houdertje waarin hij zijn tandenborstel dacht te kunnen doen. Hij ontdekte al gauw dat dat niet zo’n goed idee was. Maar opgeruimd had hij hem in ieder geval wel!
PS. We hebben maar een nieuwe gekocht.

1 opmerking: