woensdag 18 augustus 2010

Opgebouwd worden …

Je hebt koffie drinken en je hebt koffie drinken. Welke van de twee heb ik vanochtend eigenlijk gedaan?

Bij het ene koffie drinken heb je het over het weer, de vakantie, nieuwe kleren, kinderen, school en al dies meer zij, gewoon heel gezellig. Bij het andere koffie drinken heb je het over de diepere dingen des levens. Ja, ja, dat klinkt zwaar, maar dat is het helemaal niet. Dat is ook heel gezellig en waardevol.

Vanochtend heb ik bij een vriendin koffie gedronken. Ik moet je eerlijk bekennen, ik heb het haar niet eens verteld, ben ik op de koffie gegaan om te worden opgebouwd. Opgebouwd? Wat is dat?

Ik heb van die periodes dat ik mijn leven gewoon maar leef zoals het komt. Niets mis mee, maar voel ik mij daar happy bij? Nou niet helemaal. Ik mis dan iets, nee Iemand. Tuurlijk, ik bid en dank, lees de Bijbel, zing liedjes met de kids en ga op zondag naar de kerk. Maar ik heb dan het gevoel dat mijn hart niet helemaal meedoet. Ik doe mijn best dicht bij God te leven, zodat ik Hem ook dichtbij mag ervaren. Maar ik voel het net, maar dan ook net niet. Heel frustrerend.

Maar terwijl we koffie dronken sprak zij over wat ze had meegemaakt tijdens de New Wine week, afgelopen zomervakantie. Ik werd daardoor geraakt, werd blij en voelde God heel dichtbij. Ja, dat is opgebouwd worden. Praten over het belangrijkste in je leven, ervaringen delen hoe je dicht bij Hem kunt zijn en Hem dan van zo nabij mogen ervaren.

Wat een koffiemoment!

Opwekking 387
Groot en machtig is Hij.
Groot en machtig is Hij:
bekleed met sterkte,
gehuld in luister.

Groot en machtig is Hij.
Groot en machtig is Hij.
Groot en machtig is Hij:
bekleed met sterkte,
gehuld in luister.
Groot en machtig is Hij.

Prijs met mij de naam van God,
vier het feest met mij,
want Hij heeft ons vrijgekocht:
wat een Heer is Hij!

Groot en machtig is Hij ....

1 opmerking:

  1. Wauw! Wat heerlijk dat je het zo hebt mogen ervaren. Ik voelde hetzelfde. Door dingen van God te delen ga je een level dieper...

    Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen