dinsdag 14 december 2010

Toiletproblemen!

Daar zit ik dan met m’n goede gedrag. Alles geprobeerd om die verdraaide toilet te stoppen, maar hij wil niet. Niets helpt om die hardnekkige doorloop te stoppen.


Zo halverwege de ochtend kom ik tot de ontdekking dat de toilet voor de verandering weer eens doorloopt. Hmmm even op de knop drukken, zoals we de laatste tijd wel vaker doen, dan stopt hij er wel weer mee. Maar …. het is echt gedaan met dat ding. Hoe ik er ook naar kijk, aan het paneel beweeg en op de knoppen blijf drukken, het water blijft gewoon stromen. Mijn geduld raakt net zo snel op als het water de toilet in loopt. Snel dus ….

De toiletman gebeld … hij staat boven op een dak. Dat wordt dus wachten.

Je zou natuurlijk zeggen, draai het waterkraantje dicht. Maar het waterkraantje zit achter het paneel en ik weet natuurlijk weer niet hoe ik dat paneel kan verwijderen. Goed, dan de hoofdkraan maar. Oh nee, kan niet, want de wasmachine draait. Dan nog maar een paar keer op de paneelknoppen drukken, wat natuurlijk nog steeds geen enkel effect heeft.

Ha, de wasmachine is aan het centrifugeren en dus tijd om de hoofdkraan uit te draaien. Ineens is het stil in het toilet! Mooi, tijd voor koffie!

Wat kan je blij zijn als iemand, in dit geval de loodgieter, je problemen komt oplossen! Het probleem is binnen tien minuten verholpen. Mijn uiting van blijheid beperk ik tot een simpel, maar dankbaar ‘dank je wel’!

En nu? Naar het toilet natuurlijk!

6 opmerkingen:

  1. Ik was deze lieverd toch echt om de hals gevlogen hoor.....
    Gelukkig jij kunt weer veilig het toilet op.
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat er in had willen zetten.

    Ik had die beste man in mijn blijdschap en dankbaarheid ook graag willen omhelzen, maar in plaats daarvan heb ik netjes dank je wel gezegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha...dat is weer opgelost...gelukkig maar.......liefs van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig opgelost. Dat kan ik ook zeggen. Al hadden wij dan geen problemen met het water dat bleef stromen, maar met water dat niet weg wilde. Ook geen pretje dus. Drollen die vrolijk de wc uitzwemmen...nee, daar word ik niet vrolijk van. En dat allemaal in het weekend.
    Ze zijn zaterdag bezig geweest en gistermorgen heeft onze riolering een "kijkoperatie" gehad. Wat eigenlijk helaas niets heeft opgeleverd. Oudere wijk; dus riolering kan het soms niet aan. Pff, wat een onderwerp he :)
    Ik ga koffie drinken, lijkt me een beter plan.
    Fijne avond nog.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, gelukkig heb ik zelf een handy man die zulke problemen wel kan oplossen....

    Ik was net een postje aan het plaatsen op mijn schrijversblog en vroeg me af of je die wel kent?
    Mocht je het leuk vinden, hier vind je 'm...

    http://schrijfselsuithethart.blogspot.com/

    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En, weet je nu hoe je zelf bij dat kraantje kunt komen?

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen