woensdag 8 december 2010

Zal ik ze kopen of niet?

Zal ik ze wel kopen of zal ik ze niet kopen? Ik weet het niet, echt niet. Het is me een uitgave. Ja, ik vind ze helemaal top, maar moet ik wel zoveel geld aan mezelf uitgeven? Waar heb ik dat allemaal aan verdiend? Kan ik het niet beter ergens anders aan uitgeven? Terwijl ik over de dijk rij vraag me dit alles onzeker af. Oké, ik ga eerst kijken en dan zie ik wel, beloof ik mezelf.

Gelukkig kan ik tussen al mijn getwijfel door wel van de prachtige omgeving genieten. Als ik om me heen kijk zie ik alleen maar ijs, mysterieus door de mist die erboven hangt en de enkele sneeuwhoop die zich heeft vastgezet tegen het opgeschoven ijs. Ik kan nog net het eilandje zien, maar verder kan ik niet kijken. Tussen het riet liggen bergen sneeuw. Verzameld door de wind die het tegen de dijk heeft geblazen. Het geeft een prachtig kerstplaatje, maar ik kan niet uitstappen om het op beeld vast te leggen en dus geniet ik er zo maar van.

Wat is dat toch met ons vrouwen of is het geen vrouwending en ben ik de enige die twijfelt over bovengemiddelde uitgaven, die niet altijd nodig zijn, maar o zo leuk! Ik kan ongelofelijk in mijn twijfel blijven hangen als ik zo’n uitgave moet/mag doen. In dit geval gaat het om een ‘mag-uitgave’. Het is een uitgave die totaal niet noodzakelijk is, maar wel heel erg leuk.

Ik loop de winkel binnen en steven doelbewust op de outdoor afdeling af. Zodra ik ze zie ben ik verkocht. Daar staan ze … mijn ski’s. Niks niet nadenken … meenemen!

Zo blij als een kind loop ik de winkel uit, mijn nieuwe ski’s onder mijn arm gedrukt! En ze zijn mooi!!! Nu maar hopen dat ze net zo lekker skiën als ze mooi zijn!

7 opmerkingen:

  1. Ja, herkenbaar. VOoral als het voor jezelf is, slaat de twijfel toe. Alsof je het jezelf niet gunt.
    succes met de skies.
    Groetjes,Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar zo af en toe moet je jezelf eens heerlijk verwennen...dus goed gedaan......
    Je moet altijd denken: Dat heb ik verdiend.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms moet je gewoon even geld aan jezelf uitgeven hoor, goed gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ze zijn zo mooi.
    Natuurlijk mag je jezelf wel verwennen. Goed zo !
    En ze skiën natuurlijk heerlijk. Ik krijg er nu ook al helemaal zin in. Al heb ik dan oudere fischer's. Veel voorpret. Ik lees hier vast wel wanneer het gaat gebeuren.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha ha , ik herken het wel maar soms moet je jezelf iets gunnen. Ik denk dan; het is maar geld en wat is geld? gewoon niks, je hebt het nodig, meer niet. Naar ski's kijken is toch veel leuker dan naar geld kijken?
    Vooropgesteld dat je het kunt missen natuurlijk. Van mij mag je heerlijk gaan skiën, ikzelf moet er niet aan denken. Winter nee, laat maar.

    Groeten
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Gerreke en hééééél herkenbaar ach wij vrouwen hé mag af en toe wel hoor
    Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en compliment
    Fijne avond groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is inderdaad een vrouwenkwaal denk ik.....
    heel herkenbaar in ieder geval :)
    Leuk verhaal, prima geschreven, en nu maar lekker genieten van je mooie skies!
    Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog, een linkje plaatsen mag hoor!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen