woensdag 30 maart 2011

Buikgriep ... hoe los ik dat op?

Een paar krampen maakt me duidelijk dat mijn eten maar moeizaam door mijn darmkanaal wordt gestuwd. Naar mijn idee worden hele brokstukken totaal niet verwerkt. Blij ben ik niet. Eigenlijk ben ik gewoon chagrijnig van al die krampen en van al dat onverwerkte voedsel dat zich een weg door m’n spijsverteringskanaal baant.

Na een halve nacht slaap sta ik maar moeizaam op. De krampen lijken te zijn verdwenen, maar ik kom niet veel later zeer bedrogen uit. Ahhh misschien toch geen verkeerd voedsel, maar gewoon buikgriep.

Buikgriep of niet. Ik kan maar slecht tegen ziek zijn. Het wijst mij op mijn zwakte en doet me teveel denken aan mijn burn-out van zo’n vijfenhalf jaar geleden. Evenals bij mijn burn-out heb ik geen grip op buikgriep. Ik moet het over me heen laten komen en wachten totdat het over gaat. Maar niets is zo moeilijk dan me over te geven aan ziek zijn. Er moet toch een oplossing zijn?

Ik ben een persoon van de oplossingen. Is er een probleem … oplossen maar, ook al wordt daar totaal niet om gevraagd. Mijn radertjes gaan gelijk in de oplosstand. Soms wil ik iets aan iemand kwijt. Gewoon een luisterend oor, niets meer niets minder. Geen oplossingen, niets. Dat verlangt een ander ook van mij en dan is het moeilijk niet gelijk in de oplosmode te schieten.

Maar hoe moet het dan met mijn buikgriep? Er zit niets anders op dan dat ik mij, evenals bij de burn-out, overgeef aan het ziek zijn, overgeef aan de tijd.

Maar … gelukkig ligt dit alweer een paar dagen achter mij!

PS. denken jullie aan mijn give-away?

20 opmerkingen:

  1. van harte beterschap voor jou en neem de tijd om te herstellen.

    gr STINA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan sommige dingen doe je helaas helemaal niets.
    Je zinnen verzetten, iets leuks doen of aan iets leuks denken is dan de beste oplossing.
    Je zou dat je kop in het zand steken kunnen noemen of wel struisvogel politiek, maar ach ik ben dierenvriend dus bij mij werkt dat:-)

    Beterschap en groetjes,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap Gerreke ,er zit niets anders op dan uitzieken als je buikgriep hebt .Wij mensen willen altijd voor alles een pasklare oplossing en die is er nu eenmaal niet altijd.En wat die honderd volgers betreft ben je er al bijna .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig is het al over, een paracetemol doet wonderen..
    Een leuke foto om duidelijk te maken dat je uitgeschakeld bent geweest.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat is helemaal niet fijn, je lijf wil rust en je hebt zoveel te doen.
    Je hebt het heel mooi verwoord Gerreke
    Gelukkig is het weer voorbij.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht even "nog steeds?", maar ik lees gelukkig dat die akelige buikgriep z'n tijd weer gehad heeft.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt het ergste gelukkig achter de rug en de controle komt weer een beetje terug!! Maar eh...niet te hard van stapel lopen hè!!

    Slaaplekker! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik baal ook zo van ziek zijn. Heeft te maken met wat ik 7 jaar geleden heb meegemaakt. Darmziekte en lange ziekenhuisopname, dus ik begrijp je gevoel. Je wil de controle niet meer kwijtraken. Maar ja, soms gebeurt het toch....
    Gelukkig ben je weer opgeknapt.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als mijn man hoofdpijn heeft en ziek in bed ligt dan is hij zo boos zo machteloos Ik sta met lege handen kan niets doen wachten tot het over gaat (kippesoep maken is 1 ding) Hij voellt zich schuldig is altijd op een vrije dag en hij is te ongeduldig om in bed te liggen heb ik hetzelf ja zoek ook altijd naar die oplossing Overgeven los laten zijn heel moeilijk Zeker de controle Toch word het van ons gevraagd soms kan ik het zien als een oeffening
    Plaatje en tekst rode kater zijn geweldig
    groetjes liefs Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja het overkomt je gewoon.....
    paar dagen onder de wol...schijnt wonderen te doen...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen,
    Wat een leuke blog zeg. Ik ben net volger geworden. Volgens mij ben ik ook nog eens de honderdste. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
    Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte beterschap Gerreke,even uitzieken en het komt wel weer goed, doe je wel een beetje rustig aan????????
    Een lieve groet van Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je weer beter bent, even uitzieken is vaak het beste. Pracht afbeelding, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beterschap, thee en beschuitjes...kan een oplossing zijn, maar uitzieken zal toch echt het enige echte alternatief blijken. Ik houd ook niet van ziek zijn, maar ik heb toch altijd liever iets aanwijsbaars..dat begrijpt iedereen tenminste.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoe is het, alweer een beetje de oude?
    Even over mijn geraniums. Ik heb ze toen het vorig jaar te koud werd buiten, in de bijkeuken gezet. Deze is erg licht en er brand wel verwarming maar niet overdadig. Ik gaf ze een maal per week water en haalde lelijke blaadjes weg. Thats all. Het leuke is dat ze wat groter zijn nu als dat je steeds nieuwe moet halen. Ze hebben binnen ook gebloeid. Ik ga er wel weer bij halen en van de winter allemaal naar binnen. Denk weleens over een kasje lijkt me wel leuk.
    Dus kind doet de was, als ik het kan lukt het jouw helemaal lijkt me.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn te lezen dat je weer opgeknapt bent. Nou nog even rustig aan... dan ben je het vast weer snel vergeten!
    Ik kan gelukkig zonder besmettingsgevaar langskomen, dat is dan weer het voordeel van internet ;)

    Een mooi verhaal Gerreke. Ik geloof dat ik je langzaam steeds een beetje beter leer kennen :)

    Groetjes, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Gerreke.
    Van harte beterschap en veel sterkte dat je weer snel de oude word.
    Groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziek zijn = niet fijn :-)
    Mooi geschreven Gerreke en het heeft alles te maken met de regie en de touwtjes zelf in handen willen houden. Ik ben ook zo !!!
    Gelukkig ben je inmiddels hersteld.
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Er zijn zoveel dingen die buikgriep kunnen veroorzaken. Vooral hygiene bij desymptomen buikgriep zijn belangrijk. Het is moeilijk het volledig tegen te gaan, maar je kunt wel de verspreiding verminderen.

    Groetjes,
    Symptomen buikgriep.nl

    BeantwoordenVerwijderen