dinsdag 22 maart 2011

Dagje wellness


De eerste bubbels komen door de leidingen naar boven. Daarna is het weer stil. Net als we denken dat er niets meer komt, worden er opnieuw bubbels naar boven gestuwd. Het lijkt alsof de pijpleiding ontlucht, maar dan zet het gebubbel door. M’n hele lijf doet mee door alle luchtbellen. Het water is goed op temperatuur. Door de luchtgangen wordt koud water naar boven gestuwd om alles nog wat aangenamer te maken.

De grote hoeveelheid goudvissen in de vijver naast het bubbelbad hebben het warmste plekje van de vijver opgezocht en genieten even als de gasten van het zonnetje. Het is een prachtig gezicht zoveel oranje bij elkaar gedrukt. Geen enkele vis is in beweging. Net als de gasten loom geworden van het weer.

Ik keer mijn gezicht naar de zon. De boom naast het bubbelbad geeft wat schaduw, maar door de nog kale takken weten de zonnestralen hun weg naar mijn gezicht wel te vinden. Wat een genot. Mijn moeder doet hetzelfde. Zo zitten we stil van het bubbelende water en de zon op ons gezicht te genieten. We hoeven niets te zeggen. Helemaal niets. Simpel genieten van een dagje ontspannen.

Als ik mijn ogen weer open doe spatten de opkomende bubbels in mijn gezicht uiteen. Ik veeg ze loom weg. Ergens gaat een trekker. Ik ruik ook heel licht wat mestlucht. Het past precies in het plaatje van de landelijke omgeving die het Wellnessresort wil uitstralen.

Tijd lijkt hier niets te zeggen te hebben, behalve als je weer weg moet … De dag van praten, warm water, bubbelen, genieten en eten is weer voorbij. We gaan vol van deze dag weer huiswaarts. Wat een genot, mam bedankt!

18 opmerkingen:

  1. Geweldig dat je dit samen met je moeder doet, even een dag om er helemaal voor elkaar te zijn! Al zeg je misschien niets eens zo heel veel, toch is het in alle opzichten waardevol!

    Nu lekker nagenieten! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk he zo'n dagje daar ben ik ook gek op en dit was wel bij uitstek een dag om te genieten! Heel leuk om dat met je moeder te doen ook Vind het egeltje in het kistje zo schattig Ik spaar egels Voel me er mee verwant Stekkeltjes en oprollen bij gevaar :) groetjes jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De woorden of letters die je soms moet opschrijven om een bericht te plaatsen Juddas net vind ik toch wel heftig even kijken wat nu

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gerreke

    Even samen een dagje genieten,
    dat is toch heerlijk.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk...samen met je ma 'wellnessen' en dan als bonus fantastisch weer. Genieten in het kwadraat!!
    Warme groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zeg, 'n dagje rust. Hadden jullie allebei vast wel verdiend. En trouwens, anders is het nog heerlijk! En dan dat mooie weer met een zonnetje... Vasthouden he, dat sfeertje van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om dat samen met je moeder te doen, ik geloof niet dat ik die van mij zo ver zou krijgen :)
    Hier in California hebben we een jacuzzi in de tuin, 's avonds kunnen we naar de sterren kijken... dat is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat klinkt helemaal geweldig. Zo'n dag heb je soms echt nodig.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een dag om met vel plezier aan terug te denken :)))
    Fijne dag
    grtzzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Gerreke,

    Wat lijkt me dat een heerlijke ervaring.
    Ik ontspan al bij het lezen van je verslag van de dag.
    Geniet nog maar lekker even na hoor.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O heerlijk, in gedachten voelt het alsof ik de bubbels voel. Fijn zo samen met je moeder, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. klinkt heerlijk, wat zullen jullie hebben genoten..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit leest als genieten, ik voel het bijna zelf.
    Gezellig zo met je moeder.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke ervaring! Niet te druk daar??

    Ik heb op mijn blog nog even gereageerd op jouw vraag, maar je kijkt daar misschien niet meer vandaar dat ik het hier ook even meld..fijne avond nog, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nouh dat klinkt als lekker "rieleksen" hihi
    HEERLIJK en wat ontzettend leuk om dat samen met je moeder te doen. Die momenten moet je koesteren.
    Enne vooral nog eens doen ... !!!
    FIJNE DAG lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Lieverd,Wat een heerlijke dag hadden we samen.Ik was s,avonds helemaal rozig.Ik hoop dat we het gauw een keer over doen.
    Liefs en groetjes van Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk is dat daar! Wij gaan standaard daar naartoe. Het blijft daar netjes en schoon. Super!

    BeantwoordenVerwijderen